8. RADY PRO ZÁVOD
Rady pro závod
* Mapu si zorientujte, tj. otočte tak, aby sever na mapě odpovídal severu na buzole a tím i směry na mapě odpovídaly směrům ve skutečnosti. Mapu je nutno mít zorientovánu po celou dobu závodu.
* V klidu si mapu prohlédněte Její sever je vždy na horním okraji. Podle uvedeného měřítka
si uvědomte přepočet vzdáleností.
* Z místa startu (na mapě!) zvolte postup na první kontrolu. Přímá spojnice mezi kontrolami však není návodem na ideální postup. Někdy se vyplatí jít po cestách, jindy obejít kopec nebo hluboké údolí, někdy kombinace obojího.
* Vrstevnice na mapě zobrazují terén – čím jsou vrstevnice hustší, tím je svah strmější a naopak.
* Máte-li promyšlen postup na první kontrolu, můžete běžet. Ale vždy jen tak rychle, abyste stále věděli, kde jste. Na postupu stále sledujte výrazné orientační body. Je-li orientace obtížná, musíte zpomalit a běžet opatrněji.
* Naleznete-li první kontrolu, srovnejte její kód s popisem kontrol. Pokud se shodují, označte kontrolu do příslušného políčka startovního průkazu.
* Stejně postupujte na další kontroly až do cíle.
Možné chyby na trati a jejich řešení
- pokud je záznamové zařízení pro označení průchodu kontrolou rozbité (nesvítí, nepípá),
použijte závodník mechanických kleští a označí průchod kontrolou do mapy
- pokud mine závodník kontrolu, musí se vrátit a chybějící kontrolu dohledat
- označí-li závodník průchod cizí kontrolou, nic se neděje, musí mít vždy dodrženo správné
pořadí svých kontrol